Bästa småprinsarna!


Dressage League idag!

Både Killi och Rupert var jätteduktiga, och vi hade riktigt roligt ihop!
För att hålla det kortfattat kan jag ju säga följande:

Kilamonjaro VANN sin klass!
Vi hade 71.1%, tvåan var Chefens fru med Mandela på 66% - med tanke på att Mandela ska kvalas in till 5åringarnas Dressyrchampionat så kan ni kanske förstå hur fin Killi var!
Dommaren (tidigare internationell) var överförtjust och prisade honom verkligen, det var riktigt kul!

Rupert var lite sur idag,
KAN ha att göra med att jag skrattat hela dagen eftersom jag fått reda på hans riktiga namn: Prince Glitter! VEM döper en stackars häst till Prince Glitter!? Hysteriskt roligt är det i alla fall, och faktiskt lite passande eftersom han är ett sådant sto. Han var riktigt divig idag, en frågade till och med om mitt sto var brunstigt, haha! Ja, lite vild på framridningen, men inne på banan kändes han jättefin! Lite vild i galoppen, och tappade då formen några gånger, men annars riktigt bra känsla! Dommaren höll inte riktigt med mig... Hon menade att han låg för mycket bakom lodplanet, vilket är något jag gör lite medvetet eftersom jag vill ha mina hästar låga och runda i formen. Inför söndagen verkar det dock som om jag får försöka rida honom mer öppen i formen dock, kan bli knepigt...!
Det hela räckte i alla fall till en 5:e plats, och jag är som sagt jättenöjd med både prinsarna!

Dagens pepplåt,
som jag lyssnade på under uppvärmningen av båda hästarna:

PS!
Detta är mitt 200:e inlägg!

 

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0