2010

The worst year of my life.

Jag kommer se tillbaka på år 2010 som det mest smärtsamma och förödande året i mitt nu 20åriga liv. Jag har lärt mig massor, utvecklats och både krympt och vuxit som människa. Men mest av allt har det bara gjort ont.

För att undvika att bli melankolisk ska jag därför inte göra en utförlig resumé av hela året, utan snarare checka av saker som hänt eller gjort och som på ett eller annat sätt är nämnvärt:

  • Tatuerat mig - CHECK
  • Pluggat ihop 30 nya högskolepoäng - CHECK
  • Hoppat av skolan - CHECK
  • Flyttat till Irland - CHECK
  • Känt mig ensam för första gången på fem år - CHECK
  • Provat på Pilates - CHECK
  • Blivit ännu bättre på engelska - CHECK
  • Lärt mig massor om/av unghästar - CHECK
  • Debut-tävlat terräng - CHECK
  • Debut-tävlat dressyr - CHECK
  • Debuterar 1.20 banhoppning - CHECK
  • Tackat nej till en Grand Prix-häst - CHECK
  • Klippt mitt hår själv - CHECK
  • Gått omkull riktigt ordentligt på terrängbanan - CHECK
  • Blivit helad av ett Ryskt medium - CHECK
  • Druckit konstigt helande te - CHECK
  • Druckigt magiskt-svamp-te - CHECK
  • Ätit min första, och inte sista, Domino's Pizza - CHECK
  • Festat med en ko iförd underkläder - CHECK
  • Levt upp till mitt nya motto:
    Stå på dig, annars står någon annan på dig!
    CHECK
Jag har ju helt klart hunnit med en del kanske lite väl spännande grejer, men trots allt detta har det ändå varit mest oro, mardrömmar, desperation, saknad och förtvivlan.

UNDER 2011 VILL JAG:
- Se till att bli starkare. Ännu starkare än förut. Tid är det enda som kan ge mig denna styrka, och jag kommer försöka vara tålmodig i min väntan. Just nu känner jag mig inte stark alls, men inte heller allt för svag, mer hård liksom. Rustad och bulletproof, men det är inte samma sak som styrka.
- Hitta en ny häst. Sökandet kan börja!
- Försöka snubbla på Prince Charming...
- Hitta någon slags trygghet och livslust i min nya tillvaro, min nya verklighet. Bli genuint lycklig igen, om så bara för en liten stund.



HAPPY NEW YEAR EVERYBODY!

2011
Let the show.... BEGIN!




Kommentarer
Josäfin :>

Fräsig blogg =D

2011-01-01 @ 21:21:06
URL: http://jossanamigo.blogg.se/
Sandra - Vägen tillbaka efter olyckan

Vilken händelserikt år! Men varför tackar man nej till en GP-häst?! :D Vad letar du för häst btw? :)

2011-01-02 @ 15:12:24
URL: http://sjacobsson.blogg.se/
Sandra - Vägen tillbaka efter olyckan

Vilken historia, tråkigt som tusan med stoet :/ Vad hände med stoet? Och var hamnade hingsten sen? Den lät ju grym, ge mig ;)



Jag ska ner till Skåne imorgon för att titta på lite hästar, funderar på att eventuellt sälja min bruna. Alltid kul med nya hästar, man får lite ny motivation :) Tack! Jag älskar mitt rosa, supersnyggt ju ;)

2011-01-02 @ 17:00:20
URL: http://sjacobsson.blogg.se/
Olivia Gustavsson

härlig blogg ! får jag följa dig?

2011-01-02 @ 18:33:43
URL: http://oliiviiagustavsson.blogg.se/
Olivia Gustavsson

sv : vad kul att du tyckte det ! :) hur gammal är du?:)

2011-01-02 @ 19:28:20
URL: http://oliiviiagustavsson.blogg.se/
Sandra - Vägen tillbaka efter olyckan

Men gud vad läskigt! :/ Jättetråkigt, beklagar verkligen.. Och hoppas du hittar din drömhäst snart och att den får hålla sig frisk :)

2011-01-02 @ 19:53:13
URL: http://sjacobsson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0