Två steg fram, ett tillbaka.

Tänkte muntra upp mig med att filma när jag red Rupert idag, och prova den nya ridmetoden i galoppen för första gången.
Han gick så fantastisk bra!
Lilla skrutthästen börjar visa vad han går för, och jäklar vad han kan! Nu har jag ännu svårare för att se hans framtid som ridskolehäst, han är för bra för det helt enkelt. Baksidan av den nya ridmetoden är att han kan bli lite stark när han blir trött, men så å andra sidan kan han inte bli stark om inte jag blir det, så idag löste vi det riktigt bra. Hans galopp idag är obeskrivlig... Så stor och rund utan att han rann iväg, och det är en så häftig känsla när man verkligen märker hur han tar i och jobbar, bara för att man ber honom. Fina fina Rupert!
Han verkar dessutom tillfreds med att jobba häcken av sig, frustar hela tiden och blir mjukare och mjukare för varje minut som går. Vi avslutade med att skritta ut en 20min runda, och jag klappade om honom hela tiden.

Det var alltså mina två steg framåt:
Rupert är Kung och
jag blev på bättre humör

MEN
ett steg tillbaka då;

Hela filmen är lila och det går nätt och jämt att se NÅGONTING ALLS. Så himla tråkigt, det hade varit så kul att isa er hur fin han är - och vad duktig jag är som tvingat mig upp i en dressyrsadel och faktiskt sitter riktigt bra i den.
Får se till att försöka filma snart igen...!


Finaste killen innan jul


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0