Star in the making


D R E S S A G E L E A G U E   F I N A L

Dagens resultat:
Preliminary 10 2002 - Rupert
73,63%
3:e plats

Resultat League:
Pre-novice - Rupert - 5:a
Introductionary - Kilamonjaro - 2:a

För att ni ska förstå hur bra det verkligen gick idag kan jag berätta att vi kom på delad 3:e plats med en 1.80-hög svart tysk dressyrhäst som blivit placerad i alla dressyrtävlingar han startat, och som tidigare tävlat motsvarande Medelsvår dressyr. DETTA ÄVEN OM VI FICK FEL GALOPP EN GÅNG. Så bra var han.
Jag är så himla stolt över honom!
Det domaren hade synpunkter på var hans engagemang och elastisitet i gångarterna, förståligt eftersom han var lite tjurig idag. Det var bara jag och en annan ryttare som fick en 8:a på sitsen, vilket även det gör mig superstolt!
Galoppen var som sagt det som inte satt, han fattade vänster när det skulle vara höger, bara för att vara lite jävlig, och när vi sedan skulle fatta ny slog han sig lite fri - annars är det mest bara massa åttor ♥
Vår halt var "Super"!!!
Åh, vad jag är glad i min lilla grålle!
Vill verkligen komma iväg på lite mer tävlingar nu så att man får se vad han verkligen går för, och det kommer det nog bli nu när jag fått min Irländska licens:

Hihi, med den oranga tröjan ser det ut
som ett amerikanskt fängelsefoto!



Eftermiddagen spenderades genom att jag blev medbjuden på min första Rugbymatch någonsin! Det var så mycket roligare än jag först trodde, haha! Chefens två bröder spelade, och de jag var där med kände nästan alla spelarna - så vi blev eld och lågor där på läktaren! Jag blir alltid så himla uppspelt av att sitta på säktaren, så jag var nog den som skrek värst av alla X)
Matchen var jämn ända tills slutminuten då Tullamore gjorde en touchdown (jag tror de kallar det det i Rugby också) och vann! De var en del ömma och haltande män som lämnade planen när det var klart, men alla var glada och kramade om varandra - helkul sport det där!







Kommentarer
STOCKHOLMSJENNA - Livet som ryttare i storstan. TÄVLING PÅ BLOGGEN!

Nu är tävlingen där du kunde vinna ett par EC-hand avslutad! Gå in på bloggen för att se om det var du som vann.



Vann du inte denna gång? - Passa på att tävla om ett jättefint täcke på bloggen! Kanske bättre tur under den tävlingen! :)

2011-02-21 @ 18:16:22
URL: http://stockholmsjenna.blogg.se/
Malin

Aaah alltid roligt när det går bra! Grattis!



Har du sett detta förresten? Var huvudnyheten i lördagens Sydsvenskan... :(



http://www.sydsvenskan.se/varlden/article1389233/Den-irlandska-krisen-i-hastarnas-spar.html

2011-02-22 @ 18:09:38
URL: http://enhundradelssekund.blogspot.com/
caroline

SV har inte hört något om Careful faktiskt, vad är det för negativt med hans temperament, vad är det han nedärver?

2011-03-04 @ 21:14:14
URL: http://internationalshowjumping.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0