Rocking Little Rupert!


Första omgången av anläggningens Spring Showjumpingleague ikväll!
Kilamonjaro är ju skadad, och Mandela har tappat en sko, så det blev bara Rupert idag. Inte så bara det egentligen, vi kom 5:a av 18 starter! Han var helt vild på framridningen eftersom det sprang omkring massa tjoande barn överallt och han är ju inte riktigt van vid det. Helt plötsligt kunde han bara sticka, som skjuten ur en kanon! Men efter en långsida eller så var kontrollen tillbaka. Vi tänkte bara mjukstarta denna gången med en 80-klass, bara ta det lugnt och få en bra känsla. Nu i efterhand kan jag ju säga att det känns lite larvigt att hoppa så lågt med en ponnyhäst som han - för jäklar vilken bra känsla vi hade. Det gick kanske liiite för fort, men jag skyller på den låga hinderhöjden. Sprången var i alla fall runda och fina och vi kom perfekt på vartenda hinder.
Sedan fick vi vänta på omhoppning.
Vi hade säkert kunnat vinna, för vi var bara 5 felfria, men jag vände upp honom mot fel hinder och när han sög tag i det var det svårt att avbryta när jag insåg att det var fel. I sista stund lyckades jag göra någon slags U-sväng, men det förlorade vi 2 sekunder på och det skjutsade ner oss på en 5:e plats. Dubblenolla i alla fall, så nästa gång hoppar vi upp en klass till 95cm! Sedan hoppas jag att vi kommer iväg på lite Riding-club-tävlingar snart, då är det 1,00-klasser som gäller.

Rupert var så himla snygg idag i sin hingstnacke, välkammade man och mitt pullarträns med swarovskipannband, jag vill verkligen komma ut och visa upp honom!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0