I only go up..!

I alla fall om man ska tro Gisela!

Ni får ursäkta om jag bryter hela jantelagsregistret nu, men jag känner mig alltid så jäkla bra när jag rider för Gisela! Hon har tränat olympiska, världens och europas toppryttare, och hon tycker
att JAG är bra!
att JAG har en fantastisk sits!
att JAG är en ödmjuk och mild ryttare!
att JAG rider med otrolig känsla!
att JAG har talang!
att JAG skulle kunna bli en sjuhelvetes dressyr-ryttare!
att JAG är det bästa som hade kunnat hända Rupert!
Och att det är MIN uppgift att göra honom till en stjärna!

Det bästa av allt är att det KÄNNS så himla bra när jag rider också..!
Idag visade vi upp oss i vår nya dressyrsadel, och Gisela var överförtjust, haha. Hon sa att hon aldrig hade kunnat ana att jag hade sååå långa fina dressyrskänklar. "Inte jag heller", svarade jag, hehe. Det känns faktiskt riktigt bra att sitta där i dressyrsadeln, och Rupert är så bekväm att sitta på att jag kan focusera helt på min sists vilket resulterade i glädjetjut från Gisela och hon sa hela tiden "Du sitter verkligen helt perfekt". Yey!
Rupert var till och med mer fantastisk än vanligt och gick i perfekt tempo, perfekt form och eftergiven vad vi än gjorde. Ända till galoppfattningarna, då han slog sig fri i fattningen med mjuknade direkt efter första språnget igen. Eller ja, jag sa att han slog sig fri, Gisela sa att det var han sätt att säga "Fuck off" eftersom det var jobbigt att bära sig i fattningen. Så det var det vi tränade på idag, och fick till riktigt bra tillslut. Idag märktes det mer tydligt än annars att Rupert gärna går överställd åt vänster, och så lite som möjligt ställd åt höger. När han gör detta så vrider jag tydligen på mina händer lite som när man styr en cykel; alltså vänsterhanden går 3cm bakåt och högerhanden 3cm fram. Inte så mycket skillnad tyckte jag, men Gisela ville få bort den olaten på en gång, och det tror jag faktiskt att vi lyckades med också, haha!

Humöret på topp!
Självförtroendet på topp!

Känns som om jag helt klart kommer tävla i alla fall lite dressyr med kommande hästen ;)


Bästa ego-låten!



Kommentarer
Emelie

Vad roligt! :D Det är så otroligt kul att få höra så fina kommentarer om sig själv av en duktig ryttare :)

2011-02-15 @ 01:27:36
URL: http://semlur.blogg.se/
Sabina Borenius- ronda.blogg.se- Träffa mig i bloggmontern på Göteborg Horse Show!

Sv: Haha ja man tror inte att hon är så hög :P Hon var 176cm när jag köpte henne, men nu har hon både växt och musklat på sig en del :)

2011-02-15 @ 08:28:59
URL: http://ronda.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0