Här händer det grejer!

Det snurrar riktigt i huvudet på mig just nu, känns som om jag har massor att fundera på.
Lite ska jag i alla fall dela med mig av, hoppas ni hänger med:


Hehe, jackan gör att jag ser ut som quasimodo!
  • Stackars Kilamonjaro rullade fast i går och har nu ett riktigt elefantben med ytliga skärsår vid hasen. Nu får han penicillin, bandaget ska bytas två gånger om dagen (man måste vara minst tre pers eftersom det gör så ont på lillen) och vi promenrar 3x20min. Han har skött sig bra ända tills idag då han började hoppa omkring när vi var ute och gick. Så speciellt ont verkade han inte ha just då =P
  • Chefen berättade idag att han pratat lite med sin fru och de kommit fram till att jag kan få köpa Mandela om jag vill. Jag var helt oförbered och visste inte riktigt vad jag skulle säga... Jag gillar ju Räven jättemycket, han är verkligen en fin häst, men jag har svårt att föreställa mig honom som min. Han har fantastisk lätt för sig i dressyren och hoppningen är ju bara påbörjad, dock visar han talang även där för att inte tala om hans kvickhet. Han hade garanterat kunna bli en super häst för speedklasser, men det fick mig at fundera... Jag är nog lite mer ute efter en häst med ett spektakulärt språng. Storhoppande liksom. Mandela är mer som, ja, en liten räv. Kvick som attans och hur vändbar som helst... Ja, mycket att fundera på. Det som är bra med Räven är att jag inte behöver känna någon brådska, för de säljer honom inte till någon annan än mig.
  • En häst med en stam och ett språng som det lilla bruna stoet kommer jag kanske aldrig ha chans att äga igen. Men samtidigt är hon ju inte riktigt vad jag söker.
  • När jag väl hittat en häst som passar in nästan helt perfekt på min önske-beskrivning känner jag... ingenting. Jag ser på den som en bra affär, men inte som min framtida häst.
  • Jag har piggat upp mig med ett par röda Tretorn Advance.
  • Sista veckan i mars ska jag och min älskade Johanna åka på minisemester 3 intensiva dagar, men just nu verkar det vara mission impossible att få allt att funka!
  • Undrar om jag någonsin kommer få en lägenhet i Halmstad...?
  • Jag ska kontakta min programansvarige på högskolan och ta reda på vad jag måste göra för att börja till hösten igen. Efter det kommer jag antagligen hamna ett steg närmare verkligheten och ett steg ut från min tillvaro-bubbla, undra hur jag kommer reagera på det...
Ja, det var nog allt just nu!
En hel del att fundera på alltså...




Kommentarer
Carolin Orädd

Maja det är synd de händer så mycket och att du är på Irland så jag inte kan ringa!

Hoppas allt är bra och att du mår bra <3



Hälsa Johanna nästa gång ni pratar med varann! Du, om jag kom ner till Halmstad i sommar, ses då?! :D

2011-02-16 @ 18:08:13
Emelie Nordström-

inte den lilla funderings-listan de inte haha :)

2011-02-17 @ 19:29:07
URL: http://emeelien.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0