Excitement!

Det är en riktigt händelserik dag här på Annaharvey idag!

Än så länge idag har jag longerat Georgia, och hon var bättre än någonsin! Provade att galoppera på kommando för första gången, och hon fattade en perfekt, harmonisk galopp! Jag hade förväntat mig allt utom det. Så henne är jag superstolt över idag. Ryckte motvilligt hennes man också... Jag vägrade först eftersom jag menade att hon ser vild och rockig ut i sin långa fluffiga man, men chefen vill att hans hästar ska se proffesionella ut, inte rockiga, så det var bara att lyda. Hon är fortfarande bedårande, men lite mindre wild-looking ;)

Killi longerades också, helt halt-fri,
så i morgon blir det nog första ridturen på 10 dagar!

Mandela har ridits.
Markarbete på utebanan, skänkelvikning och förvänd galopp. Riktigt fin är han nu, ju mer man galopeprar desto finare är han, så just nu galopperar vi största delen av ridpassen. Det funkar för honom, så varför inte...

Efter lunch ska det sittas på Skorpan, och Rupert ska ut på terrängbanan!

Nu då till orsaken till min upphetsning:
Chefen har anmält mig och Rupert till en endagars Eventing Ireland fälttävlan! Den 17 mars bär det iväg till landets södra del där Chefen är banansvarig på något vis. Shiiit, vad jag kommer vara nervös!



Bättre uppdatering kommer, måste gå ut till stallet nu!


Kommentarer
Mamma

Åh, jag längtar till dig och Ireland, här är det bara snö,kallt och tråkigt, inget att känna sig positivt upphetsad över precis :-(

Jag skulle vilja vara med er den 17:e!!!!!!

Håll dig i manen! /Mamma

2011-02-22 @ 15:58:04
Malin

sv: Oj, visste du inte att detta pågår ens? :O ville inte göra dig ledsen, men det behövs ju uppmärksammas denna situation... :(



Jag märkte av det redan när jag bodde där; hästar som var fastbundna längs vägarna (för där fanns det gräs), människor med tiotals hästar på sina bakgårdar, irish cobs som sprang lösa på fält, hästar uppbundna i repgrimmor lite här och var på ängar... såg inga döda djur dock, vad jag kan komma ihåg, tackolov... men jo, det är förjävligt :( jag skrev på en namnlista för en kampanj som ihwt.ie dragit igång på sin hemsida, emot detta, typ. Vill så gärna donera pengar för verksamheten, men jag är bara en fattig studerande :( usch ja. jag vill bara dit och hjälpa till.

2011-02-22 @ 20:24:15
URL: http://enhundradelssekund.blogspot.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0