Äntligen lite flyt, eller nått.

Nu ska ni äntligen bli presenterade,
bloggläsare, detta är tok-hästen Georgia:


Svettig och trött, men en bild iaf =)

Idag lyckades jag äntligen få Chefen att följa med mig till longeringsmanegen och kolla på Georgia och kanske komma på varför hon blir så rädd och stressad. Innan jag gick dit med henne hade vi dock ett litet moment hon och jag. Idag tyckte hon faktiskt OM att bli borstad, hon höll sig lugn under hela ryktningen och när jag kliade henne under manen kliade hon tillbaka på min axel..! Myyys!
I longeringsmanegen var hon bättre än någonsin! Flippade ur lite en gång, men det visade sig vara för att hundarna var i busken bredvid även om jag inte hörde dem. Vi tränade mycket på att sakta av till skritt och att hon skulle hålla sig på voltspåret vid avsaktning. Hon var helt brilliant!
Känns som om man har lite hopp om vår relations framtid nu!
♦ ♦ ♦ ♦ ♦ ♦ ♦ ♦ ♦ ♦ ♦ ♦ ♦
Skorpan var även han bättre än någonsin!
Imponerade på vår åskådarskara med att han fattar galopp bara jag säger "canter" och bryter av till trav direkt jag säger "Trot". Behöver inte vid ett endaste tillfälle mana på honom med longerspö, utan bara med rösten. Vi har tränat på ett nytt kommando som verkligen satt till 100% idag också: Out! Skorpan gör gärna volten mindre när jag ber honom skritta, men om jag säger "Out!" så går han ut på stora voltspåret igen - idag fungerade det i alla gångarter! KUL!
På måndag eller tisdag hoppas jag kunna sitta upp för första gången!!!
♦ ♦ ♦ ♦ ♦ ♦ ♦ ♦ ♦ ♦ ♦ ♦ ♦
Mandela var verkligen på tårna idag.
Superladdad och det gick inte att 'rida bort'. Avslutade med att hoppa lite för Chefen, och det gick väl ok bra. Han sprang lite innan hindrena, antagligen för att han var trött, vilket resulterade i ett par pet. Sprången är det dock aldig något fel på, han kan verkligen hoppa den lilla räven!
♦ ♦ ♦ ♦ ♦ ♦ ♦ ♦ ♦ ♦ ♦ ♦ ♦
Avslutade med att hoppa Rupert för Chefen OCH han far.
Jag tyckte egentligen inte att han gick så bra, och jag blir ibland lite förvirrad av Chefens intruktioner eftersom jag vill rida på ett sätt som är annorlunda till hur han vill att de ska se ut. Men jaja, han sa i alla fall att han är så nöjd över Ruperts utveckling, och hur jag tränar honom - och det är ju alltid kul att höra.
Vi hoppade en kort bana på 1m det sista vi gjorde, och det gick finemang. Emellanåt blev Rupert lite för het och struntade då i vad jag försökte förmedla, men han kan ju faktiskt inte vara superfin varje dag - han  är ju fortfarande en bäbis (som håller på att bli en liten brat!).



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0