Älska dagar som denna!

Dagen började med sovmorgon.
Jag vaknade av solsken i ansiktet, fågelkvitter och hästar som gnäggade.
Åt frukost i sängen och läste i min älskade bok i 1½ timme.
Flätade mitt hår, klädde på mig o cyklade in till tesco o handlade nödvändigheter o cyklade sedan tillbaka i världens tempo!
Var så uppe i varv efter cyklingen att jag snabbt bytte om och gick ut och red.
Det var så himla varmt ute att jag bara hade en piké på mig!
Rupert var lite trött, antagligen pga värmen, men fick sig en härlig uteritt.
Mandela fick arbeta lite på utebanan, han är så fantastiskt ridbar den där hästen!
Vår efterlängtade 'teaser' kom efter att jag ridit, en miniatyrhingst, svinfin! Vi ska ha honom för att 'reta' avelsstona till brunst, han är verkligen helt bedårande - ska ta bilder i morgon!
Nu har jag läst lite mer i min bok.
Druckit massa te och ätit apelsinkakor.
Nu ska jag väl äta något ordentligt, duscha och sedan nassa!

I morgon blir det Showjumping enligt följande:
Kilamonjaro ska få hoppa 30cm
Mandela ska få hoppa 50cm
Rupert ska få hoppa 95cm





Kommentarer
Malin

Fy helvete så jävla avundsjuk jag blir på dej nu! Jag vill också rida i t-skjorta!! :'( men nä, här i Malmö har vi nu fått snö och det är återigen minusgrader. "Hurraaa!"

2011-02-24 @ 21:08:23
URL: http://enhundradelssekund.blogspot.com/
Lisa

Jag blir så avundsjuk att jag vill grina när jag läser saker som "sol i ansiktet", "så himla varmt ute" och "apelsinkakor".

2011-02-24 @ 22:38:40
URL: http://lisasfanclub.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0