Pyssel med Nelly

Första veckan av vila var Nelly som ett vilddjur, och vid veckans slut hade jag sådan ridabstinens att det kröp i hela kroppen på mig! Nu har vi lugnat ner oss båda två och nöjer oss med att umgås. Nelly blir fortfarande löjligt exalterad när jag sätter på henne grimman och leder ut henne ur boxen för att rykta henne, haha! Jag tror hon kommer bli överlycklig när den dagen kommer då jag plockar fram sadel o träns, söthästen!

De senaste dagarna har vi (jag) underhållt oss med att knoppa henne under vår quality time a.k.a den dagliga ryktning. Nelly tycker att det är trååååkigt, men finner sig ändå i det =)
Jag gillar att hennes man är tjock, tycker det är snyggt! Men det gör den omöjlig att knoppa, haha! Det kommer antagligen bli så att jag får göra många små när vi ska tävla dressyr, för lagom många stora tycker jag är urfult (det ser man på många ponnytävlingar, höhö...).
Igår upptäckte jag ett HÅL mellan hennes ballar på höger fram. Det är säkert 2½ cm djupt och min första skräcktanke var: RÖTA!!!
Men det luktar inte ruttet... Det luktar bara lika äckligt som hovar brukar lukta. MEN DET ÄR ETT HÅL! Jag fyllde det med sådan blå strål-rengörings-gift som är för röta för säkerhetens skull, ska fråga hovis i morgon vad han tror...

Just det, Hovslagaren kommer i morgon.
Som mina trogna följare säkert minns så förvandlas Nelly till en mupp när hovslagaren kommer, och hon blir jävligare än 17 småjävlar i en grop.
Pratade igår med hennes förra ägare, och hon bara skrattade. Hon är så fascinerad över Nelly utveckling, för när deras hovslagare höll på med henne stod hon o sov. Hon sa att Nelly sov jämt, så fort hon fick chansen, och att hon för det mesta var seg o lat. Så när jag berättar om bockparader, race-galopp över fälten, flera timmeras bus i hagen och terroriseringen av hovslagare + andra så låter det otroligt i hennes öron X)

Ska i alla fall prova att distrahera henne med slickstenen i morgon.
Hoppas att det går bra!


Att någon så söt kan vara så full i fan, alltså ;)


Kommentarer
Erika

SV: jaha, men dit kommer ni nog! :D Hon ser ut att vara en mycket trevlig polle! :D



Jag har lite svårt att sätta mål för mig själv, men ett långsiktigt mål för mig är att starta 1.20, och LA dressyr på han. Blir nog max 110 år 2012, han har mycket utbildning kvar, och jag själv behöver träna upp mig en hel del ;) Men vi ska dit! :D

2011-12-21 @ 21:37:08
URL: http://ettahnia.blogg.se/
Anonym

sv: brunt är snyggt! :) skulle dock aldrig passa till min häst om de inte va vääldigt mörkt brun! ;)



Jo det har du ju faktiskt rätt i, är dom mycket billigare i england eller någon annanstans?

Jag är heeeelt kär i blå-gult! Så jagar just nu efter snygga schabrak osv! :) På min förra häst hade jag vanliga svarta terrängskydd med blå eltejp "uppe & nere" i terrängen, blå-gult schabrak, blå-gult pannband,luva & blå/gul resår på förbygel :P

Är inte så mycket för massa färger, på någotvis tycker jag att de hör till ponny :P

2011-12-21 @ 23:56:33
malin

Sv: Så himla skönt att slippa oroa sig, ser fram emot vad våren visar då jag bara hann rida honom ca 1 månad innan jag blev sjuk! :)



Haha, ja men precis så tycker jag också! Skulle vilja hitta någon snygg tröja att ha, men vet inte riktigt vart jag ska börja leta :P

2011-12-22 @ 10:52:28
URL: http://mullesdrommar.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0