Juldagen

Det blir inte så mycket uppdatering här nu va!
Hela familjen är här + att jag har stallet nu hela helgen så det är full rulle!
Igår var det ju då julafton med allt vad det innebär, o i morgon har vi den årliga kalkonmiddagen. Vi säger middag, men den varar egentligen precis hela dagen - helt crazy ;)

Jag hoppas i alla fall hinna promenera med Nelly i morgon, hon ska ju vila en vecka till men jag tänkte ändå börja gå på promenader med henne - det är ju bara bra om hon skrittas en vecka extra! Hennes hovar ser redan riktigt fina ut, Thrush Magic verkar verkligen snabbt. Nu ska jag bara köpa äppelcidervinäger också så kommer hon få kalasfina fötter!
Nelly fick fina paket av mamma o pappa igår: en naturhårsborste som är så mjuuuuk så mjuuuk, och ett fint täcke från Haglunds - Burberryrutigt med halvhals, 300g tjockt. Det har ju funnits en del täcken med burberrytartan på och som något av en Burberry-freak är det givet att min häst skulle ha ett, men alla andra tycker jag har misslyckats totalt! Så fula och gryniga mönster! Men Haglunds är verkligen kanonfint! Dessutom har Nelly inget täcke med halvhals, så det var verkligen perfekt. Hon ska bara få ha det när det inte är lera i hagen dock, haha! Kanske det blir meetingtäcke....

Själv sitte jag o plippar på min fantastiska nya Xperia Active ♥ och frossar i alla mina fina julklappar så fort jag inte sitter i nu-ska-vi-umgås-fällan, haha!

NU ropar de dock på mig, dags för TP-turnering!!!

♦ ◊ ♦ ◊ ♦


Kommentarer
pernilla

Åh vad roligt med någon mer som har en lång kalkonmiddag på annandagen! Vad har ni före?

Vi äter rispastejer och dricker buljong och ingen kan riktigt härleda denna traditionen, vi har "bara gjort så" i generationer :D

2011-12-26 @ 22:43:13
URL: http://pontes.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0