Årsresume Januari - Juni


JANUARI
Inledde året med en knock-down av ett mystiskt Irländsk virus. Minns att jag avskydde att vara så sjuk och även om det bara varade en vecka så tycker jag att det var jobbigt att inte jobba... Haha, kommer ihåg hur chefen en gång om dagen öppnade ytterdörren till min lägenhet 2cm och frågade om jag levde, och direkt jag svarade stängde han dörren och flydde fäktandes bort från alla basilusker. Han är bra charmig ;)
Andra saker som hände var att jag påbörjade inridningen var Skorpan, red min första dressyrtävling med Rupert, jag fick äran att börja rida Mandela och hittade den första hästen jag ville provrida (även om jag egentligen inte skulle börja leta häst förrän i mars, haha)

Finaste Skorpan!

Chefens frus unghäst som ingen annan än hon fått röra, och så bad hon MIG rida den åt henne! Bättre än löneförhöjning, haha!


Rupert och jag vid första dressyrtävlingen


Hemlishästen!



FEBRUARI
Jag fick ta över Georgia och hade nu två inridningsprojekt, framsteg gjordes med båda två! Jag och Rupert fick börja rida för Gisela Holstein (tränare och domare på hösta internationella dressyr-nivå), och jag var så nervös inför det, dock fick vi bara beröm och efter varje gång trodde jag att jag skulle kunna bli elitryttare i dressyr, haha! Lite fler tävlingar hann vi med också..!
Jag åkte och provred hästen jag trodde skulle bli nya stjärnan, och blev så besviken när vi inte klickade. Jag får alltid annars någon slags kontakt med hästen jag sitter på, men med Gemini var det ingen som svarade på andra änden liksom.
Jag var på min första live Irish Rugby-mtach också, jag blev helt crazy och skrek mest av alla, haha!

Fina Rupie ♥


Dressyrtävling i Mullingar!


Skorpmjölet ♥
Detta var nog samma dag jag satt på honom första gången!


Georgie, lika söt som galen ♥



MARS
Jag köpte ett par ljusblå Tretornstövlar att ha hemma vid vardagsridning, chefen höll på att dö och skrattade varje gång han såg dom. Jag hittar den fina hästen Silver och faller pladask...! Ni som följt bloggen vet att han såldes (till usa!) framför näsan på mig trotts att vi bestämt att jag skulle köpa honom, tänker fortfarande på honom ibland. Något riktigt roligt där emot var att jag och Rupert åkte till Waterford x2 med chefen. Först för träning och sen för bådas fälttävlansdebut! SÅ HIMLA KUL! Under träningen hoppade vi dessutom av misstag två st 2*-hinder, kooooooolt!
Här kan ni läsa om debuten, för mycket bilder, haha!
Jag var med på Suicide-Sully på en teamchase, har aldrig varit så rädd i hela mitt liv! Solida hinder på 100cm och sista på 115 XD
Men störst av allt var provridning och besiktning av NELLY!!


Superstar!


Mitt turnummer är 7 så det kändes bra!


Mycket tävling den här månaden!


Provridning av Nellisan! Så liten o sportig han var då!


Det var när jag såg dessa bakben jag bestämde mig för att åka o provrida =)



APRIL
Första april var Nellys första dag som min! Ååååh va glad jag var!
Den här månaden handlade mest bara om Nellisan, alla planer vi skapade och alla nya saker vi lärde oss om varandra!
Mina föräldrar kom o hälsade på och tyckte Nelly var så fin, så fin!
Hoppträningar för Giselas son Eric (Irländska Landslaget), störtskön kille verkligen och varje träningstillfälle var smockfullt med tjejer eftersom alla tyckte att han var så snygg ;) Han skämde inte bort mig med lika mycket beröm som sin mor, men han sa ofta att jag red bra och fick verkligen Rupert att prestera sitt yttersta genom att bara be vilket han tyckte var imponerande!
Började DNA-forska på Nelly och vi red vår första 80cm Huntertrial som VI VANN!
Åkte på två mini-semestrar med mamma o pappa och upptäckte Irland!
Började känna press från att jag var tvungen att komma på ett namn till Nelly också ;)
Mina hästar gick alla väldigt bra, och bäbisarna gjorde framsteg hela tiden!

Första dagen som MIN!


Jag och Aussie på 100cm-Huntertrial! Galen häst!


Jag på östkusten!


Världens bästa Nelly och förstapris!


Skorpan o Georgia!




MAJ
Första kvalet till Horseware qualifier till Dublin Horse Show hoppas med Rupert, ett pet med laget var vidare! Fantastiskt rolig tävling att vara med på! Nelly löshoppas och imponerar! Hoppade bana på 1,10 med Rupert och fick genuit beröm av chefen för första gången, grät inombords, haha! Tävling med Rupert o Killy där Killy vann sin dressyr och Rupert var placerad i dressyren samt VANN sin hoppning mot många riktigt bra ekipage, ballt! Jag åker på Shoppingtur till både Dublin o Newbridge den här månaden...! Oh, och Nelly hoppar ut ur hagen!
Något hemskt hände också, Skorpan gick omkull så illa under löshoppningen att vi inte trodde han skulle överleva. Jag grät helt hysteriskt och tittade till honom varannan timme hela natten. Första dygnet var han helt okontaktbar, andra dygnet stel och orolig, sen var han som vanligt igen. Lilla killen!

Rupert i Ross House!


Glad Maja och Super-Rupert när vi vann!


Skorpan när han blivit ok igen...!


Nelly o jag i enda skogen vi hade =)


Cupcaked i Newbidge!




JUNI
Min sista månad på Irland, mycket blandade känslor...!
Sista tävlingen med Rupert blir i Stradbally, fortfarande den största tävlingen jag varit på med 12 olika ridbanor med tävlingar på samtidigt! Wowo, det var så himla häftigt...! Vi var så sjukt taggade att kvala till Dublin Horse Show, men snubblade på målsnöret. Rupert var dock fantastisk, så jag minns et bara med glädje ♥
Åh Irland in my heart!

Stradbally mansion på vinternt, fatta huset!


Dålig mobilbild från ena hörnet av anläggningen.


Rupert min Rupert!


Gud vad mycket vi hann med...!


Sista kvällen med hälften av tjejerna, haha!
Helt sjukt vad blont hår jag har, saknar det lite....


Fortsättningen kommer en annan dag!
Jisses vad lång tid det tog att skriva och va sentimental jag blir!
IRLAND 4-EVER!
Haha...!





Kommentarer
Erika

Jisses, jag blir riktigt sugen på att prova på terräng alltså! :D Hur ligger höjderna och nivån på en nybörjarklass? :) Har inte riktigt fattat detdär :P

2011-12-10 @ 19:57:21
URL: http://ettahnia.blogg.se/
Erika

SV jaha, det låter ju inte alltför svårt! :D Tack för hjälpen! Blir till att leta terrängträningar i vår då! Jättefin polle du har, verkligen!

2011-12-10 @ 20:20:13
URL: http://ettahnia.blogg.se/
Becca

det snöade som bara den, sen regnade det asmycket!! och frös på. så just nu är det isgata överallt och massa snö, bara några få minus och sol. så ska väl inte klaga, förutom isen som är livsfarlig!

usha hatar blåst så tror aldrig jag skulle klara av att bo där nere, dock vore det härligt på sommarn iof :P

2011-12-11 @ 11:50:18
URL: http://beeccuus.blogg.se/
sara

sv. Inte än! Men det borde han känna iallafall! Ja tån ska in lite till men hon kunde inte ta allt på en gång.



Kul att läsa om er! Nelly så söt!!

2011-12-11 @ 12:22:00
URL: http://ussing.blogg.se/
sara

sv. Haha suuux, hon lär ju bli rätt ljus då hon redan är såpass ljus som hon är :DDDDD

2011-12-11 @ 14:20:43
URL: http://ussing.blogg.se/
sara

sv. Haha du får prata med henne, be henne snällt om att behålla färgen ;)



Ja men de ja gör nu tar bara en halvtimme lätt så han kan nog knöka in mig, hoppas jag :p



Antar att du gör hos värsta kändis tatueraren om det är ett års väntetid? :)

2011-12-11 @ 19:50:11
URL: http://ussing.blogg.se/
sara

sv. Haha ja det förklarar ju saken! Fett!



Haha vet inte hur man ska säga, "gjorde hos?" kanske? Det är samma sak när man säger "min tatuerare", ja har bara gjort två tatueringar men oftast håller man ju sig till en tatuerare om man är nöjd med den haha.



Ska göra så här http://oi54.tinypic.com/21nll4m.jpg och sen så ska jag skriva "serenity" nedanför höftknölen typ precis vid troskantens ena sida, haha svåt att förklara, lägger upp bild sen när de e klart ;DD Älskar diskreta små ord som betyder för mig!

2011-12-11 @ 20:08:25
URL: http://ussing.blogg.se/
Caroline

Fin skimmel du har =)

2011-12-12 @ 13:41:46
URL: http://ridemyhorse.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0