Watch out, here we come!

Sadeln kommer i mitten av nästa vecka!
Det jag ska försöka fixa nu lite snabbt och smidigt är:

  • Ett träningspass på en terrängbana
  • Medlemskap i Halmstads Fältrittklubb
  • Licens
  • Nummerlapp till ryttare
  • Ok bakbensskydd
Sen är vi ready to go!

Har nämligen hittat något jättespännande och som gort för mig och Nelly!
Hermanstorp annordnar, i september, något alldeles nytt: Stilbedömd terrängritt!
Jag kommer starta Nelly i klassen för 4-6-åriga hästar, där det edast är hästen som bedöms, inte ryttaren. Det domaren kommer bedömma är hennes galopp, språng och ridbarhet och lämna tips och kommentarer inför en fortsatt fälttävlanskarriär! Jag kommer väl i och för sig inte ta det på blodigt allvar då hon är så ung och inte hoppat terräng på så länge, men jag tycker verkligen att det ska bli jättekul!!
Det kommer vara en kort bara 1000-1200m med 11-13 hinder. Alldeles lagom!

Mer info om Stilbedömd terrängritt finns här, på Hermanstorps hemsida!


Nellys och min terrängtävling på Irland. Den var också 80-90cm, och den vann vi ju faktiskt!



Kommentarer
Mimmi

Vilken bra idé! :) Hoppas idén är såpass bra att tävlingen finns kvar om tre år när min är fyra :D



Såg för ett tag sedan fälttävlansskydd på tradera som verkade bra :) Kanske inte finns kvar, men det är ett tips iaf! :)

2011-08-23 @ 13:11:23
URL: http://hfzn.wubi.se
Lisa

Weeho! Kör så att det ryker, lilsis!

2011-08-23 @ 14:02:48
URL: http://backinthesaddle.blogg.se/
sara inborr

Ååh på hermanstorp har jag ridit en gång :D good luck to both of ye!

2011-08-23 @ 19:00:30
URL: http://tiggypop.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0