Terrängfilmen!


Nuså äntligen har alla klipp lagts ihop och laddats upp. Som ni kommer märka blev det inte så mycket hoppning just nu första gången då vi blev avbrutna, men sånt händer!
Ni får har överseende med att vi inte hoppat terräng på över 2 månader, haha!

Jag har kontaktat en väldigt duktig och rutinerad terrängtränare, och förhoppningsvis kommer jag o Nelly kunna åka o träna den 11 innan tävlingen den 17. Förhoppningsvis får vi hjälp med det problem vi har.

Under träningspasset flög jag nämligen av en gång, och var ganska nära två andra gånger. Vi är likom inte helt i harmoni under hela språngkurvan, och det gör mig grymt frustrerad! Jag vet nämligen inte varför. En bidragade faktor är att jag inte rätar upp mig tillräckligt snabbt då jag har för mycket banhoppningstänk fortfarande, en annan bidragade faktor är att Nelly ibland överraskar med jättelika språng och tappar farten efter hindren då hon tar i så mycket uppåt. Men det är inte tillräckligt för att göra så mycket 'skada'. Jag har lite samma känsla som jag hade när jag provred henne o hon skjöt mig ur sadeln... Jag har aldrig tidigare haft problem att sitta stora språng, så det är inte det heller...
Ja, som sagt hoppas jag att vi ska få hjälp med det här!
Sadeln kommer kaaanske i morgon, kanske är det så enkelt som att den fixar till det hela!


Kommentarer
Emelie

Fina Nelly!



Jag tror det mycket väl kan bero på sadeln att du känner att du inte hänger med i sprången. Ligger inte sadeln bra på henne så sitter du ju inte heller bra i sadeln.



Hoppas det fungerar bättre med den nya! :D spännande med tävling också. Lycka till!

2011-08-31 @ 00:33:35
URL: http://semlur.blogg.se/
Lisa

Men jösses vad hon hoppar på de sista klippen..!

2011-08-31 @ 09:03:56
URL: http://backinthesaddle.blogg.se/
Erika

Snyggt språng där!

Själv flög jag av mycket på min häst i hennes stora språng som liksom tappade fart. Men bytte sadel som var "tightare" i sätet sen och då har det blivit mkt bättre. I kombination med att jag övat läänge på små hinder och att hon måste hoppa och gå fram ordentligt efter hindret. Inte bara flasha och typ stanna efter, gärna med lite bockar också..:)

Kul att höra sen om du gillar nya sadeln!

2011-08-31 @ 13:34:37
Ida

Fina Nelly!

Sadeln kan ju som du säger vara en bidragande faktor, men sen så tycker jag att det verkar som om du är rätt liten på henne. Att hon är lite stor och dina ben är lite korta. Det i kombination med att hon inte har hittat "sin" hoppteknik ännu kombar ju ihop till att det blir svårare för dig att sitta med. Prova försöka få fram din skänkel mer i språnget :) Trampa den neråt-framåt och krama om mer än du gör nu.

2011-08-31 @ 14:17:38
Tessy

Vad fina ni är!

Lärarna nere på Flyinge förespråkade väldigt, väldigt mycket hur viktigt det är med framåtbjudningen på unghästar efter hindrena, alltså att hästen ska gå framåt i en bra galopp direkt efter språnget. På så vis får unghästarna automatiskt bättre språngkurva efterhand och det gör att positionen för ryttaren också blir lite bättre!

En av mina unghästar jag hade där nere hade väldigt lik hoppteknik som din fina Nelly har, och jag hade också svårt att följa med i början. MED FEL SADEL! Hade först en Kieffer som inte alls passade mina ben särskilt bra, men bytte sedan till en Equipe exclusive som gav mig betydligt mycket bättre position! :) Lycka till söta Majsan! PUSS PÅ DIG

2011-08-31 @ 17:53:54


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0