Lite bilder för en gångs skull!


Flyttade in i ett större stallskåp idag! Mer plats gillas!


Nykle har ridits, även om han gick ut ur bild, hehe.
Ett markarbetespass på banan blev det, och det gick bra även om han inte kändes superfräsh i kroppen. Har bestämt att bara rida ut honom och ta det lugnt tills hans mamma kommer hem.


Galoppjobb stod på schemat för Nellisan idag!
Där av de korta stigbyglarna...
Hon var så himla häftig! Vi hittade en stooor stubbåker där vi galopperade i 5 x 2 minuter med en 2 min skirttpaus emellan. Så himla mycket power hon har när hon vill alltså! Efter det var hon lite lagom trött, så då red vi ut en liten runda o skrittade o travade lite för att förhindra stelhet i morgon. Vi linimentade och stretchade också.
Men jag måste ju berätta det coolaste av allt! Bredvid åkern fanns det en inte-stenhård-grusväg med en jättevattenpöl. Den täckte hela vägen och var kanske lite mer än 2 m bred. Jag tänkte prova o se vad hon gjorde om vi galopperade mot den. Jag hade en känsla att hon inte tänkte galoppera rätt igenom, men ville samtidigt se hur hon kommer reagera på vattengravar. JISSES vad hon hoppade!!!
Vi red på den en gång från varje håll, och hon hoppade så himla stort och fint över den! Landade med i alla fall ½m till godo på andra sidan!
Fina, fräna Nelly ♥

Galoppfältet:


Kommentarer
Lisa

JÄVLAR VAD STOR HON ÄR..! Du måste seriöst mäta henne ordentligt.

2011-08-14 @ 20:45:12
URL: http://backinthesaddle.blogg.se/
Malin

JÄVLAR VAD SNYGGA NI ÄR, säger jag då istället :D så sjukt kul med lite galoppträning, önskar jag med hade såna fält o rida på...

2011-08-15 @ 21:49:42
URL: http://enhundradelssekund.blogspot.com/
Malin

sv: Har jag bara pengar så kanske jag sticker till Irland första veckan i oktober, då jag har höstlov! Kan va svårt annars då jag har rätt mkt i skolan, men då skulle det passa perfekt. Men men, liksom Irlands så e min ekonomi inte heller den bästa, så få se.. :)



...och jadå, Nelly är ju ung, så hon växer säkert in i sig själv än och blir en riktigt jäkla fin häst!

2011-08-15 @ 22:58:56
URL: http://enhundradelssekund.blogspot.com/
Matilda

Hur hög är din häst?

2011-08-18 @ 11:54:04
URL: http://vickysutbildning.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0