Funderingar kring träningsupplägg

Jag tänker ganska mycket på Nellisans träning just nu. Hösten är här och påminner mig om att hennes 4:e år går mot sitt slut. Vad vill jag ha uppnått innan årets slut? Hur vill jag uppnå det? Vad har vi för förhoppningar inför 2012?
Jag tycker att det är kul och inspirerande att drömma och sätta upp mål och visioner. Men jag vill inte fokusera så mycket på framtiden att jag negligerar nuet, vilket lätt händer.
Jag tycker det är svårt!
Det finns så mycket jag vill att vi ska göra om 1-2 år, vilket jag kommer behöva börja förbereda henne för, samtidigt som jag inte vill belasta henne för hårt när hon är så ung. Jag vill att hon ska tycka träning är roligt, mer lek än träning, men jag vet att jag kommer behöva sätta lite högre krav på henne än vad jag hittills gjort.
Det hela kommer bli lite lättare när den nya sadel kommer, om den passar. Det är ett litet orosmoment i nuläget som gör att jag inte vill rida för mycket i nuvarande sadeln... Även om hon egentligen inte tar någon direkt skada av det.

Jaja, i alla fall så ska jag inte vara så himla försiktig med henne längre, i alla fall inte 24/7. Planen är att träna mer i perioder. Lite hårdare en period, för att sedan låta henne vila och skritta mycket en period. På det här sättet hoppas jag kunna bygga upp rätt muskler och kondition samtidigt som det här träningsupplägget är skonsamt mot hennes stora växande kropp =)
Lillsnuttan är minst 1.70 nu!



Nu när jag får nya bilen hoppas jag kunna lastträna och åka på lite småturer ibland också. Hon behöver bli ännu mer van att åka, och det måste bli ännu lättare för mig att lasta och fixa själv. Förhoppningsvis blir detn någon mer tävling i år, men om det inte skulle bli det är jag ändå ruskigt nöjd med årets två tävlingar ;)
Jag hoppas i och för sig fortfarande på att jag kommer kunna åka på stil-terrängtävlingen i september, måste bara få veta lite mer om det och hur det fungerar!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0