Färdig med Nykle för denna gången

Ja, nu har jag haft hand om Nykle i 10 dagar, hans matte har kommit hem från sin semester och allt återgår till det normala igen.

Nykle och Nelly är verkligen helt olika, så det blir alltid en nyttig period för mig när jag tar hand om honom - plus lite extra klirr i hästkassan (dit allt jag tjänar från stalljobben går). Nelly har så himla mycket motor medan man måste jobba på framåtbjudningen med Nykle, Nelly är för närvarandet minst ridbar i galoppen medan Nykle för närvarandet är mest ridbar i galoppen osv - de är verkligen heeeelt olika!
Nyttigare än så blir det inte!

Nästa hästvaktsperiod blir om lite drygt en vecka då stallägarinnen åker på 2 veckors semester. Jag hjälper ju redan till med hennes hästar, som båda är konvalecenter, men det är hon som fixar all medicinering och alla promenader. Det är väl det jag kommer ta över när hon är borta, plus att jag inte riktigt vet hur det blir med alla fodringar + in/utsläpp... Men det märker vi!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0