Crazy Pony!

Jag vet inte vad det tog åt Nelly idag - hon var helt sjövild!
Jag hade bestämt med Josefina att vi skulle rida ut ihop, hon har en äldre lugn valack. Vi tänkte mest skritta och trava och eventuellt galoppera lite om underlaget tillät det. Nelly skrittade inte mer än några hundra meter sammanlagt skulle jag tro...
Hon som vanligtvis är så lugn och stadig var helknäpp, och då jag dagen till ära bestämde mig för att prova ett vanligt tredelat (rider vanligtvis med ett tredelat mässing med D-ringar) så roade hon sig med att gång på gång DRA mig ur sadeln! Sådär som man ser russ göra med 6-åringar ibland! Säkert 20 gånger gjorde hon så, och om hon inte gjorde det så drog hon iväg i trav och vägrade stanna. Kände mig som en nybörjade på en okontrollerbar häst. Nu var jag ju istället en rutinerad ryttare på en okontrollerbar häst, frågan är väl vad som egentligen är värst, haha!

De fick galoppera lite också, och jisses vad det gick!
Hon tyckte i alla fall det var roligt - vilket alltid är bra!

Nej, idag va hon alltså lite olydig... Men det är ju så ibladn med bäbisar!
Imorgon tror jag allt att det blir lite vila =)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0