Wild Child






Idag har det varit en lång men ändå ganska bra dag =)
Mycket anläggningspyssel efter gårdagens tävling och direkt efter jobbet var det hoppträning för Eric Holstein med Rupert. Rupe var grym! Hoppade bana med kluriga linjer, och han hoppade perfekt varje gång. Vid sista rundans näst sista hinder tappade jag avståndet helt, vi kom för nära och rev, men det var dagens enda för oss så det får jag vara nöjd med! Det är så kul att hoppa med Rupe nu, vi är ett, totalt samspelta.
Något jag inte fått kommentarer på men som jag själv märkt att jag börjat göra på honom är vad jag brukar kalla 'speed-ponny-eftergift', haha.
När han blir blir uppspelt blir han lite stark ibland och när jag då får sitta och hålla samtidigt som jag måste driva så att det leder till språng med hur mycket tryck i som helst så blir jag lite snabb med överlivet och tar fram händerna längs mankammen ca 2dm från hans öron. Haha, för mig är det 'ponny-SM-final-omhoppnings-eftergift', och jag gör det ju bara när hindrena blir lite högre (i Ruperts fall 1,00-1,10m eller så).
I vanliga fall hade jag blivit nojig och gjort allt i min makt för att sluta gör såhär, men eftersom jag vet att jag bara gör det på ponny-hästen Rupert kan jag tycka att det är lite halvkul. Jag får väl kanske passa mig så att jag inte sabbar min hoppsits nu när jag är så nöjd med den, men det är ju inget som stör varken hästen eller mig så varöfr inte..!


Nellys ben var liiite bättre idag, så är det ännu bättre i morgon kan jag kaaanske skritta o trava lite på henne. Hon håller på att bli skogstokig av att inte bli riden, är som att vara ute o gå med en heliumballong!
Hon var väldigt kelig idag dock, så det utnyttjade jag till max och ryktade+myste med henne läääänge.


Kommentarer
Anonym

Vilken vacker häst!!

2011-04-19 @ 10:08:15


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0