Terränghoppning med Nel

Hon är bara ballast av alla!


Först och främt kan jag ju berätta att jag ramlade av, haha!
Jag + Nelly och Katha + Rio bestämde oss för att rida ut i kvällsolen och skutta över några av hindrena som kommer var med på Hunter Trialen på måndag. Jag ville väl mest bara kolla vad Nelly skulle säga om sådana små fjanthinder (80cm är ju inget för en Hunter som hon!) och om hon skulle kolla på de som inte var så 'naturliga', typ stall-hindret. Hon skuttade runt som en gud! Tittade inte på något, och över de vi kom i galopp mot överhoppade hon sig som en tok över, även då förblev sprången avslappnade och fina.
Vi hoppade några hinder från 1,00-klassen också. Ett av dessa var en grav/dike som hon inte heller brydde sig om. Kloka lilla Nellisan!
Till själva avsittningen då; Näst sista hindret var en 'flowerbox', alltså en stor blomlåda. Vi kom i trav men så var det precis som om hon i bjudningen ville fatta galopp men inte riktigt hittade själva galoppen och hamnade i obalans. Försiktig som hon är tog hon då ett jättesprång, vred sig till vänster och gjorde så att jag balanserade i endast höger stigbygel i språnget. Landade såklart helt i obalans, hon gjorde ett jättebock och jag svingade av henne och landade på knät. Nelly parkerade snällt bredvid. Sedan var det bar att sitta upp igen och provhoppa en andra gång. Andra gången hoppade hon också jättestort över den, så det får jag vara beredd på på måndag!

Lite smakprov på skuttandet här på Irland:


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0