Shop 'til u drop!

Eller tills dina föräldrar gör det, haha!

Tack mammi o papi för fina presenter idag ♥

Bilder kommer förhoppningsvis i morgon, så länge kan jag ju berätta vad som köptes till Nelly idag:
  • Lädergrimma med namngraverad mässingplatta
  • Grimskaft
  • Vattenhink till boxen
  • Ryktborste
  • Likit-leksak till boxen x 2
  • Polypad i marinblått
  • "Team Ireland"-täcke från Horseware, så fint!
Jag fick dessutom en Ireland-piké från horseware!

Det enda hon egenligen behöver i nuläget som vi inte har är transportskydd för hemresan. Det får vi ordna senare!


Idag har vi pratat om lite andra Nelly-relaterade saker också.
Jag har nog bestämt mig för att sätta på framskorna igen, men prova att ta av bakskorna. Egentligen känns det lite onödigt med skor som jag skrivit tidigare, men OM jag skulle vilja hoppa och framförallt löshoppa henne så kan det ju vara bra med framskor...
Ja, det fixar vi nog nästa vecka!
Nästa samtalsämne var angående hennes träning. Det är MIN häst, så jag kommer självklart göra vad jag känner är rätt, men Chefen och hans far tycker absolut att jag ska träna henne hårdare än jag gör nu. Egentligen är det ganska självklart för mig att jag inte tränar henne så ordentligt nu eftersom hon precis flyttat hit och vi håller på att lära känna varandra, men de tycker alltså att jag ska sätta mer press på henne. Jag ska såklart ta vara på tiden jag har här på Irland och 'få ordning' på markarbetet, men jag förstår verkligen inte varför jag skulle sätta press på en växande 4-åring som dessutom är ett sto, med både lite och mycket erfarenhet.
Jaja, det är väl 'the Irish way', jag kommer göra 'the maja-way', haha!
Det vi kom överrens om var i alla fall att hon ska börja få det här:

Blue Chip är ett välkänt mirakelfoder (vet dock ej om det finns i Sverige?), och jag har nu sett med egna ögon hur väl det faktiskt fungerar! Med rätt markarbete och Blue Chip gick Killy från osammanhängande benrangel till att se ut som en välmusklad sporthäst på bara några få månader! Nelly ser ju redan musklad och fin ut, så jag undrar just hur snabbt man kommer få se resultat på henne.
Blue Chip är ett foder för hästens välbefinnande. Det hjälper dem bygga lite finare muskler lite snabbare än det i vanliga fall sker, de får grymt glansig päls och det gör underverk för magen: håller tarmfloran jämn o balanserad. Allt innehåll är ekologiskt och påsarna av återvunnet material!

Fin-fina grejer det där!
Svindyra grejer också, men det kanske får vara värt det sådär i början....


Kommentarer
Emelie B

Det måste vara underbart att ha hittat en egen häst igen. :)

2011-04-07 @ 07:59:21
URL: http://emeliebjormo.blogspot.com
Lisa

Men bilder! Hahaha.

2011-04-08 @ 10:47:31
URL: http://billyochivan.blogg.se/
Carro

Jag måste bara säga fy vad roligt att hitta en till som jobbar och har hittat häst här på Irland! Jag jobbar i ett stall utanför Galway och har också hittat en pålle som jag är helt kär i! Måste bara fråga har du kollat något på vilken transportör du ska ha?

2011-04-14 @ 21:36:37
URL: http://lissycaseycarrooo.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0