Packningstips till Emma!

Jag har fått en förfrågan om vad jag tycker att man ska tänka på vid packning inför en utlandsflytt för hästjobb. Faktum är att jag har fått den frågan ganska många gånger, men inte riktigt kommit på något konkret att svara eftersom min egen packning kanske inte var optimal, haha...


JAG GJORDE SÅHÄR:
  • Tog allt jag hade som jag ville ha med.
  • Insåg att jag bara kunde ta med mig ungefär hälften.
  • Fick panik.
  • Började rensa och prioritera...
Det jag kom fram till under packandet var att det ju faktiskt är finanskris på Irland, så det jag inte nödvändigtvis måste ta med mig kan jag köpa på plats efter hand. Efter mycket om och men så slutade det ändå på lite övervikt, som min snälla mammi fick betala åt mig.

Efertsom det bara var en vecka tills Emma skulle resa, så har du säkert redan bokat flyg? Annars är ett riktigt bra tips: Åk med Norwegian! Hos dem får du checka in ett extra bagage för inte så mycket pengar, vilket betyder att du då sammanlagt kan ta med dig 50kg! Det var guld värt för mig!

Lite om själva packningen då:
  • Många ridbyxor.
    När man jobbar i ett stall kan man inte vara rädd för att skita ner sig. Jag är egetnligen en sådan person som älskar att matcha mina ridkläder och hålla mig ren och fräsh. Det fungerar inte här. Då jag bytt ridbyxor ganska ofta har jag endast lyckats slita ut två par sedan jag flyttade hit. Tillskillnad från Tyskan jag bor med som slitit ut kanske fem... Det är dessutom svårt att hitta bra ridbyxor här, så det anser jag bättre att ta med sig hemifrån!
  • GUMMISTÖVLAR!
    Det har inte gått en dag utan att jag gått omkring i mina älskade oranga Hunters♥ Det är faktiskt omöjligt att överleva i det här klimatet utan dem...!
  • Glöm inte bort livet utanför hästarna ;)
    Ta med dig en hel del 'vanliga' kläder också. Jag hade inte prioriterat det, men fick ganska snart åka på shoppingturer för att ha något att ta på mig då det blir en del pubkvällar och turer in till stan.
  • Varma kläder
    Jo, nu jobbar ju jag i t-shirt eller linnen om dagarna, men på morgonen är det fortfarande kallt ibland, och det finns dagar när det blåser så att man tror att man ska lyfta. Så vindtäta grejer, och såklart vattentäta grejer. Min dunväst används dagligen då den kan vara skön att dra på sig även om man bara har en t-shirt under..!

Det är hääärligt att bo på Irland!


Kommentarer
Emma

Men kanoon :D

Tack för en riktigt bra lista!

Bokade inte med dom utan med British Airways, attans då :p

2011-04-21 @ 20:14:07


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0