Nelly saves the day

Det är tuffa tider,
för en del.


För mig.
Och Katha.
Och Sanna.

Ja jo, det är lite hårt på jobbet just nu. Mycket att göra, konstiga beslut, stress och en gnutta uppgivenhet. Därför har jag valt att inte skriva så mycket om jobet tills det antingen återgått till det normala eller tills jag anpassat mig.

Det enda jobbrelaterade jag tänker berätta om idag var att chefen bestämt sig för att vi inte ska ta det lugnt med Kilamonjaro längre, han har blivit alldeles för kaxig och 'bold' för det! Så idag fick jag rida honom i en hopplektion, och han fick inte längre glida på sin bäbis-ursäkt utan fik göra samma saker som de andra hästarna. Det var lite kluriga svängar och utspökade hinder, vilket resulterade i flera mindre krig, men tillslut hoppade han som en gud! Inann hag vi ju bara hoppat 50cm bana och en oxer på 70-80cm, idag hoppade vi bland annat kryss där hållarna var på 1.50, och jäklar va han tog i, lillpojken! Han har visst lite krut i sig ändå ;)

Nelly blev också riden idag efter att ha vilat två dagar.
Det kommer jag inte göra om i första taget - jäklar va pigg hon var!
Försökte rida lite markarbete ute på fältet, men det slutade i att jag satt och skrattade med en hand i manen medan jag försökte lugna ner henne några hekton.
Det stod ett gäng och tittade på när jag red, och de menade att hennes övertramp i traven var på en halvmeter, och att det såg ut som om hon gick i ökad trav nästan hela tiden...
Jag kan bara säga att det KÄNDES som om hon gick i ökad trav också, jisses vilken show-off hon är ;)
Efter vårt halvkontrollerade power-pass så skrittade vi ut i över en timme med två andra 'privatryttare' och inspekterade helgens terrängbana. Vissa delar av den är riktigt svår faktiskt, vi får se hur Rupert tacklar det...!



Kommentarer
Lisa

Avsätt lite skypetid för mig sen, det verkar som att vi behöver prata... ;)

2011-04-15 @ 08:51:21
URL: http://billyochivan.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0