Här var de varmt!

Jisses va varmt de va idag!
Lite färg på armarna och ansikte minnsan!
I morgon är jag ledig, då ska de solas som aldrig förr,
det ska dessutom cyklas in till stan för att köpa mängder av påskgodis!

Idag har det hänt tre nämnvärda saker:
  1. Jag longerade Georgia och det gick bra.
    Får en orolig knut i magen varje gång någon nämner hennes nman bara för att jag hatar det faktum att jag inte längre litar på henne, och därför fruktar den dagen Chefen ska ha upp mig på henne igen. Usch vad jag oroat mig över det...
    Idag longerade jag henne bara, men så fin hon var lilltjejen! Jätteduktig verkligen! Fick några ryck och drog iväg, men generellt mycket fin. Efteråt gick vi på promenad och gjorde lite saker hon aldrig gjort förr. I början tvekade hon rätt mycket, men så tillslut gick hon med på att det inte var så farligt och följde med mig.
    Nu har jag därför en idé om hur jag ska få ordning på det här: Chefen ska bort på semester en vecka, och då är min plan att göra något med Georgia varje dag. Gå på promenader, longera, bygga upp förtroendet igen, hitta en sadel som verkligen passar henne riktigt bra. Sedan tror jag att vi kanske är redo för lite ridning när chefen kommer tillbaka.
  2. Nelly gick kanonbra!
    Provade på en ny teknik idag. Jag höll nästan ända bak på spännet på de vanliga tyglarna, och red med så ytteyttefin kontakt med gogue-tyglarna istället. Detta pga två anledningar. För det första så kan hon då inte rycka tyglarna ur handen på mig efter som gogue tyglarna löper genom bettringarna och inte bara fram till som de vanliga, och för det andra för att hålla en så mjuk och lätt kontakt som möjligt (för att hon inte ska behöva/få en ursäkt till att rycka). Jäääklar vilken effekt det fick. Även gogue-tyglarna i princip hängde, och hon gick i en sådan fin stadig form att jag vet inte vad! Skritten och traven var super! Att följa spåret och hörnpasseringar och volter var inga som helst problem. KUL!
    I galoppen vart hon helvild, men det är ett för stort krav på både henne och mig att få ordning på den nu, så den får vara lite vild.
    En av gästerna i hudet kom ut o tog kort på oss med en värsting systemkamera, fick se en av bilderna efteråt och oj vilken fin häst jag har ;)
    Förhoppningsvis får jag de bilderna inom ett par dagar!

  3. Jag ska nog kanske eventuellt köpa en sadel!
    Stora grejer det här! Men det finns ett sadelmakeri här på Irland som gör sadlar med i alla fall ett liknande system som Wintec-sadlarna. Alltså att man kan byta bomvidd. Detta är dock fin-fina kvalitetslädersadlar och alla jag pratat med talar bara gott om dem. Helt fantastiska ska de tydligen vara =)
    Jag har ju min älskade Prestigesadel hemma, och den byter jag inte ut om jag inte måste. Så det jag i så fall skulle köpa här skulle vara en dressyrsadel. Ett annat argument för är det faktum att de två sadlar här som passar på Nellsan används i princip varje kväll, så jag får byta sadel hela tiden och ändra o dolla. Idag verkade hon dessutom liiite öm på ett ställe på ryggen = inge bra...
    Har i alla fall mailat sadelmakeriet och får väl ringa o prata med dom innan jag bestämmer mig. Spännande och kul i alla fall!


Kommentarer
Karoline

Va roligt att det gick så bra för er, jag älskar att läsa din blogg och om era framsteg :)

2011-04-21 @ 09:16:39
URL: http://karolinesliv.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0