En riktigt bra dag!

Summan av kardemumma är att det varit en bra dag idag!
Mycket slit som vanligt, men mer som varit bra, och det behövdes!


Min dag började extra tidigt idag då Chefen ringde mig igårkväll och frågade om jag inte skulle kunna knoppa det avelsto som skulle på Premiering idag. Jag är den enda på hela anläggningen som kan göra det som de kallar 'Show-knoppar', alltså rullade med ett band eller sydda knoppar. Alla andra viker (och det är så himla fuuuult!). Han frågade snällt i alla fall, och sa att mina hästar alltid hade så perfekta rullade knoppar så jag var den enda som skulle kunna ta sig en den här uppgiften - så klart man sa att det var ok ;)
Susie (a.k.a Psycho-sue eftersom hon aldrig riktigt gick att rida på utan fick gå till avel ganska direkt) var i alla fall jättesnäll idag och ska ha överrösts med komplimanger på Premieringen. Veterinären älskade henne och hon ska ha showat som om hon ägde ringen där hon visades upp - Duktig tjej!

Resten av dagen rullade på som vanligt.
På eftermiddagen var det två ridskoleponnyer som skulle ut i sin hage (några hundra meter bort) så vi red dem barbacka dit! Det var urmysigt även om Rosie blev helt galen och drog iväg en gång (självklart såg chefen det, men efteråt frågade han bara om jag var ok, haha).

Det skulle egetnligen varit hoppträning med Eric Holstein idag, men han hade blivit magsjuk så Rupert fick välförtjänt vila:


Nelly var vild som vanligt!
Jag börjar tro att min taktik att ta det lugnt med henne, arbeta från marken o bara 4-5 dagar i veckan helt enkelt inte fungerar för henne. Hon är i lika bra kondition som fälttävlanshästarna i stallet och hon är hur yster som helst. Hon vill rida, och busa och hoppa..!
Det är jättekul, men jag vet inte riktigt hur jag ska förhålla mig ;)

Idag hoppade vi lite terränghinder tillsammans med Katha o Rio. Hon var superduktig även om jag känner att jag håller lite för mycket i henne ibland och då blir sprången spända... Lillsnuttan hoppar i alla lägen och är modigast av alla ♥


Kommentarer
Carro

Jag har skickat dig ett mail =)

2011-04-16 @ 22:35:38
URL: http://lissycaseycarrooo.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0