Det lönar sig att vara snäll...!

Den här dagen började som en riktig skitdag!
Allt kändes hopplöst och jag längtade hem till Sverige...


Som tur är blev allt bättre, eftersom:
- Nelly är världens bästa!
Även om hon busar och det är så mycket att jobba på i markarbetet så är det alltid roligt att rida henne! Hon är så glad och positiv, och yster men stadig på samma gång. Härliga häst!
- Jag fick paket av Dolores!
Dlores är en internationel dressyrdommare från Danmark som bor här på Irland. Hon såg Nelly under ryttare för första gången idag och sa att hon absolut har den bästa gången på gården, och att hon kommer kunna bli en riktigt bra dressyrhäst med mer muskler och arbete (och ålder). Det känns så kul att höra!
Hon hade dessutom varit på IKEA och köpt massa Svenskt godig till mig! Bästa Dolores!
- Jag fick paket av Eddie!
När Eddies ryttare föll av hans häst under förra Huntertrialen stövlade jag iväg över fälten som en tok för att fånga hästen. Det blir något snäpp i huvudet på mig när jag ser en lös häst, jag kan inte tänka på något annat än att fånga den, och springer som en galning om jag måste. Sagt och gjort så fångade jag i alla fall hästen, gick med den i 20min och duschade den innan Eddie kom. Han hade varit upptagen med att se så att ryttaren klarat sig, men hade varit så orolig för King (hästen). För att visa sin tacksamhet hade en han köpt ett par ridbyxor till mig. Inga superfancy, men fina rutiga bruna ridbyxor. Det tackar man för!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0