Att leta hästjobb



Först och främst; Tack så mycket!
Jag gjorde ju på ett lite speciellt sätt när jag hittade mitt nuvarande jobb (jag letade upp större Irländska equestrian centres, mailade dem mitt CV och sa att mig klarar ni er inte utan, hehe) men den Tyska tjejen som jag jobbar tillsammans med, och nästan alla andra jag pratat med hittade sina jobb på Yard and Groom.



På YaG kan både gårdar/företag/anläggningar och jobbsökande göra en presentation av sig själv. Du som jobbsökande kan alltså kika runt på de olika ställen som söker hjälp, och arbetsgivarna/gårdarna kan kolla in din presentation av dig själv och förhoppningsvis bli intresserade.
Jag tycker att det här är en superidé, och även om jag inte använt mig av sajten själv, så kan många jag känner rekommenera den!


Kommentarer
Emma

Tusen tack för snabbt svar! :)

Har varit medlem där ett par år nu, hittade mitt förra jobb där, i ett hoppstall på Irland faktiskt :D

Men jobbig som jag är så tänkte jag väl mer om du visste nått mer konkret jobb, du som är "i svängen" sas ;)

KRAM

2011-04-04 @ 23:22:00
Maja

Svar till Emma

Det är faktiskt rätt dåligt med hästjobb här på Irland nu... Vet många som fått låta sin groomar o beridare gå då det helt enkelt inte finns några pengar att betala ut löner med.

Du har nog bättre chans till ett bra jobb i England just nu, och där har jag tyvärr inga kontakter alls...

2011-04-04 @ 23:30:15
URL: http://majagoesirish.blogg.se/
Ida

Vilka härliga bilder i din header :)

2011-04-04 @ 23:47:53
URL: http://ipeterson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0