Åter till normalitet

I morgon tidigt, tidigt åker mammi o pappi hem till Sverige igen, och då kommer det bli som vanligt i min vardag igen..! Jag tror att jag kommer längta hem lite mer efter besöket... Längtar efter sommaren liksom....
Men, när jag väl är hemma kommer jag säkert vilja åka tillbaka hit, så det gäller att ta vara på den tiden som är kvar (är ju faktikst tre månader!).


Idag har det hänt två nämnvärda saker, och båda har filmats!
TACK MAMMI för det!


Först och främst så red jag Nelly på utebanan för första gången, och första gången hon går på en ridbana sedan hon blev inriden i princip. Hade goguen på att uppmuntra sökandet framåt nedåt, och hon var så himla bra!
Hon accepterade goguen så väl att jag kunde vara precis så mjuk o fin i handen som jag vill, och det underlättar massor för mig! Skritten o traven är näst intill felfri, men i galoppen har vi mycket att jobba med.
Jag upptäckte nämligen en stor nackdel med att hon gått jakter...
Under jakterna så bryr man sig inte om vilken galopp hästen går i, utan hästarna får välja det själva. Detta har resulterat i att Nelly antagligen bara galopperat i höger galopp. Det betyder alltså att hennes högra galopp är rytmisk o välbalanserad, medan den vänsta håller hon i 2-3 galoppsprång innan hon gör ett (klockrent) byte till höger istället.
Jag försökte med alla knep o övningar, men då hon inte är framme för skänkeln ordentligt än så förstår hon inte riktigt mina hjälper utan fortsätter att byta o tror att hon gör rätt. Lite jobbigt det där.
Där har vi alltså vår stora utmaning, men hon vill så väl lilla hjärtat att jag tror vi kommer få ordning på det ganska kvickt ändå!
Filmades gjorde det alltså, o jag ska försöka ladda upp så snart som!


Andra händelsen idag var att jag o Rupert hade hopplektion för Erik Holstein!
Han är Giselas son, och en ganska känd hopptränare här på Irland. Riktigt bra gick det att träna för honom, han var skicklig och pedagogisk i sn undervisning. Han gillade Rupert, tyckte att det var bra krut i den lilla ponny-hästen, och tyckte att han var himla duktig för sin ålder!
Rupert blev lite 'flat' för mig ibland, alltså spänsten försvan o han hoppade dåligt över de hindren. Pratade lite med Erik om det efetrsom det var det som hände när vi rev i Waterford, men han menade att det inte var så mycket att oroa sig för då Rupe fortfarande är så pass oerfaren o ung - jag kan bara hålla med.
Här filmades det lite också, ska jobba på det!



Kommentarer
Lisa

Jag dör lite av avundsjukis när jag ser vilket väder ni har. Och att ridbanan inte ligger under vatten...

2011-04-09 @ 09:29:58
URL: http://billyochivan.blogg.se/
Julia

jaa hehe ;) Fråga paddy om han kommer ihåg sin grupp som han hade på sverigelägret 07 och som hittade på en låt till honom ;) hahah det var grymt kul! ;)))

2011-04-09 @ 17:07:41
URL: http://eventingbyjulia.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0