Mina förebilder: Jessica Kürten

J E S S I C A  K Ü R T E N

The spirit of a true Irish horse, in a human.





Jessica är min förebild av många olika anledningar.
Men den främsta är hennes glöd.


Nästan allt jag skrev i ett tidigare inlägg som var positivt med de Irländska hästarna, finns också hos Jessica. Hon är stark, driven, ödmjuk, passionerad, medveten och älskar verkligen sina hästar! Många ryttare har mycket att lära av denna fantastiska ryttarinna.

Hur många gånger har man inte sett henne rida en omhoppning och spänt väntat på den där sista galoppsträckan till den där sista enorma oxern där de andra ryttarna visst gasat halvhjärtat men där Jessica verkligen visar att hon har full tillit till sin häst och satsar allt bokstavligt talat utan förhållningar. Varje gång funkar det!
Hon är helt otrolig på det tycker jag! Att verkligen lita på sin häst förmåga att klara sin även på världens svåraste banor. Tänk om alla ryttare faktiskt trodde så mycket på sina hästar som Jessica gör, något säger mig att vi hade haft ännu fler fantastiska hästar då...

Om det jag beundrar mest hos Jos är hans medvetenhet, hans filosofi och förståelse för hästar som de individer dem faktiskt är, så är det jag beundrar mest hon Jessica hennes kärlek till det hon gör och dem hon gör det med. Jag ska också kunna rida med sådan tillit och känsla en vacker dag.

Jessica är en av få världsryttare som man kan se framför sig hur hon är ute och galopperar i skogen eftersom hon tycker att det är roligt, eller hur hon verkligen helhjärtat glädjs av alla framsteg som görs, hur små de än må se ut för omvärlden...
Att jag dessutom vet från en säker källa att hon är precis så fantastisk i verkligheten som hon förekommer i media gör henne bara ännu bättre.

Det finns nog inte heller någon annan ryttare som google har så många bilder på när man verkligen ser hur hon älskar hästen hon står bredvid eller sitter på:






Kommentarer
Matilda

Kan inget annat än att hålla mig dig! Är hon med i tävlingen man tittar på så är det självklart vem man håller på, iallafall för mig, haha.

2010-09-23 @ 01:30:28
URL: http://matildajohanssons.webblogg.se/
Mimmi

Härliga bilder och bra skrivet!Jag tycker du har helt rätt inställning!:)

2010-09-23 @ 22:15:43
URL: http://imnowhere.blogg


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0