Det här med att packa...

Jag har påbörjat en packlista, och jag tycker att det är skitsvårt!

Vad har jag för kläder egentligen? Behöver jag köpa nya ridbyxor? Hur många gummistövlar behöver man
för att överleva en höst/vinter/vår på Irland? Är det bättre att ta med sig för mycket än för lite?
Om en eller två regnjackor blir blöta, borde jag då ta med en tredje att byta med? Hur kallt blir det
egentligen på vintern? Canada Goose-kallt eller bara-man-är-torr-så-fryser-man-inte-kallt?
Ska jag ta med tävlingskläder i första vändan? Alla tre hjälmarna?
Vad ska jag själv ta med mig och vad kan mamma och pappa tamed sig när de kommer i oktober?


Ja, det är helt klart mycket att tänka på...
Jag har bokat flyg så att jag sammanlagt kan ha med mig 50 kg bagage!
Jag kommer alltså ha nästan lika mycket bagage som jag själv väger, är det helt insane?

Jag har redan en gigantisk stor bag på hjul, som jag kan ha alla skor och lite kläder i.
Sedan ska jag köpa en väska med hårt skal för saker som inte får slängas runt för mycket, typ hjälmarna.
But still!
Jag har hittills kommit fram till 11 par skor som jag MÅSTE ha med!
Jag tror faktiskt att jag MÅSTE ha med alla tre hjälmarna också!

Oooh vad det här är svårt!
Men samtidigt lite kul...



En bild från mitt framtida hem!
Det där kommer snart vara jag, haha!


Kommentarer
Klara Hovstadius

Hur länge blir du borta :)?

2010-09-14 @ 12:20:40
URL: http://klarahovstadius.blogg.se/
Sara

Att hålla dig torr är A och O! Det blir inte canada goose jacka kallt utan du kommer ju rida och hålla dig varm på det sättet.

2010-09-14 @ 12:43:42
URL: http://tiggypop.blogg.se/
sara

Men det blir väl knappast -15 c där borta? Men visst, en dunjacka är kanske inte helt fel, det är ju grymt rått och fuktigt istället så att det känns som -15 c. Nu ska ja inte säga mer.

2010-09-14 @ 13:50:49
URL: http://tiggypop.blogg.se/
Mimmi

Låter underbart! ;D

2010-09-14 @ 17:23:06
URL: http://hfzn.wubi.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0