Today's recipe for success!

  • Ett stort leende
  • En ren, knoppad, glad häst
  • En extra tanke på händernas position
  • Flera hjärnceller som jobbar med att komma ihåg programmet
Rör om väl i omgångar.

Resultat?
SUCCÉ!!!

Idag har pojkarna gått så bra!
Det var en annan dommare idag, en mycket strängare än sist så det var en hel del sura miner bland tävlingsdeltagarna. Jag sken dock som en sol! Jag tar inte dessa dressyrtävlingar på så jättestort allvar. Det är superbra träning för både mig och mina pojkar, men det är ju faktiskt inget som jag satsar på eller som jag blir besviken om det går dåligt i. Det känns faktiskt riktigt skönt!

KILAMONJARO
Introprogram - 65.2% - 2 placerad!

Det låter bättre än vad det var, vi var bara tre som red denna klassen, haha! Men tänk att min lilla plutt var bättre än en annan vuxen häst! Procenten var exakt samma som sist, men alla tyckte att jag skulle se det som en stort förbättring eftersom dommaren var så mycket petigare. Jag är glad i vilket fall! Jag var inte helt nöjd med honom först, han ville inte riktigt gå fram och tittade mycket på massa olika saker och frös till ibland. Men jag menar, han är ju faktiskt bara en liten bäbis på sin andra tävling någonsin. Så jag är såklart fantastiskt nöjd med hans insats!
Dommaren gillade honom skarpt, framförallt hans gigantiska sjumila-skritt som vi fick en 8:a på. Hon tyckte även att jag hade en väldigt bra position och sits, och att jag hjälpte min lilla jättehäst på ett mycket bra sätt.

RUPERT
PreNoviceprogram - 64% - 5 placerad!

Wiie, Ruperts första dressyrplacering!
Han var som vanligt ursöt i sina knoppar och alla ville komma fram och klappa på honom, haha!
Han var helvild på framridningen, så jag hade inte jättestora förväntningar på honom... Han bockade liksom i galoppen! På framridningen alltså, det har han aldrig gjort förut! Väl inne på banan var han fortfarande lite på tårna, men gjorde allt som han skulle. Det genades lite i hörnen och så, men vi satte högergaloppen, och det är allt jag bryr mig om just nu! Även i detta protokoll fick jag mycket beröm för min sina sits och dommaren gillade Rupert attityd och vårt samspel! Trodde inte att det skulle räcka till placeringen, men vi hamnade före en hel del mer rutinerade ekipade! Maja och Rupert på frammarsh!

Både gångerna fick jag 8 på min sits, helt otroligt!
Jag har alltid haft 'problem' med att min sits är så hoppinspirerad. Jag är liksom alltid beredd på att hoppa, haha! Men så har jag och Chefen kommit på att om jag koncentrerar mig på att hålla min handställning korrekt, så slappnar jag även av i mina axlar och tittar framåt. Helskumt, men det fungerar verkligen! Så idag var chefen riktigt nöjd med min insats, och det är ju alltid kul!



Kommentarer
Anonym

PUSS PUSS Maja är bäst!!!

2010-11-07 @ 18:02:15
liiisaaas

åhh så kul!!

du förtjänar verkligen framgången!!

2010-11-07 @ 18:21:41
URL: http://liiisaaas.devote.se/
Emelie

Det känns som att jag skriver grattis till dig hela tiden, men det går ju verkligen så otroligt bra för dig och hästarna! Så... GRATTIS igen! :D



Missförstå mig inte, jag älskar att skriva grattis till folk! :) hahah

2010-11-07 @ 20:21:01
URL: http://semlur.blogg.se/
emelie

=) vilka framsteg ni gör!!

2010-11-07 @ 22:09:34
URL: http://imnowhere.blogg
emelie

Jag är förästen frame på min gård nu=D kommer kanske inte bli så mycket skrivet..är inte alls bra på att göra intressanta blogg inlägg:/

2010-11-07 @ 23:24:27
URL: http://imnowhere.blogg


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0