Oh sunny day!

A sunny Sunday!
Jag är ledig idag och det var verkligen efterlängtat..!
Det absoluit bästa med att vara ledig på en söndag är att även om man känner att man kanske borde göra något med sin lediga dag; cykla till affären och köpa godis eller ta sig in till stan och shoppa upp lönen (haha!) så kan man inte det - för det är söndag och affärerna stänger tidigt. That, I like!

Så idag sov jag till klockan 10 (sker aldrig)
Åt frukost i sängen (sker alltid på ledig dag)
Och tittade på två Desperate Housewives avsnitt (sker sällan)
Sen var klockan 12 och jag pallrade mig upp.

Ögat har börjat revoltera igen och gör ajaj, men jag överlever. Jag valde faktiskt att matcha dagens outfit med mitt onda öga, så det var på med mina fina röda ridbyxor och min varma röda jacka och så gick jag för att fånga in min intesåvilda ponnyhäst.
Rupert var lite på G idag, det kändes kul! Kanske var han taggad inför ännu en dressyrtävling, men faktum är att dressyr-leaguen har ett två-veckors-uppehåll så vi får underhålla oss på annat vis. Eftersom det var fint väder lyckades jag tvinga med Katha ut på en härlig tur!
Hon är sådär som man tror att alla tyskar är, ni vet, ridhusälskare.
Men ibland lyckas jag locka med henne ut!


Lillprinsen redo för ridtur!
Har ni sett vilken liten ponny-hingst-nacke han börjar få?
Syns dåligt under all man dock, får ta en bättre bild!

Rupert har fått låna mina Olympics-skydd, han är en sådan häst som stl M passar perfekt på! Jag passade även på att prova ett nytt bett på honom idag. Faktum är att jag tog ett helt annat träns. Det passar inte perfekt som ni kanske ser, men tillräckligt bra. Bettet är ett tredelat i mäsing med fasta ringar. Vanligtvis rids han på ett vanligt tvådelat 'silver'bett, men jag har bara fått en känsla på senaste tiden att han inte gillar det. Detta bettet trivdes han betydligt bättre med, så jag ska försöka fortsätta med detta.

Fossingar!

Såhär kul har vi under våra uteritter här, haha :


Kommentarer
Mamma

Vilken härlig vattenbild - ni strålar båda två :-)

2010-11-14 @ 18:42:36


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0