Dags för Showjumping!

Idag är det Fredag.
Hemma i Sverige betyder det att alla sitter beredda för Fredagsmys med sina chipspåsar, men här på Grönaskönaönbetyder det Showjumping-league hela natten!


Jacob är taggad han också! Simbad ser mest trött ut, haha!
Fotograf: Sis


Jag är faktiskt riktigt taggad för att rida Rupert i den snäppet tuffare klassen idag. Det är omhoppning och jag tror att vi kommer få starta den, förutsatt att vi får en felfri grund, även om han är liten pytt! Jag tar faktiskt 80cm på lite mer allvar när jag sitter på en ung ponnyhäst i ett litet ridhus med 15 språng framför mig, hur knäppt det än låter, haha!

Jag hoppas att han bara flyger fram, så som han brukar, men man vet ju aldrig med dessa småttingar.
På tal om småttingar så var Kilamonjaro en dröm i går!
Han gjorde hela dressyrprogrammet felfritt, plus satte varenda galoppfattning efteråt med rätt galopp varje gång i en näst intill samlad fattning! Vilken liten stjärna han är - och han lär sig så himla fort att det inte är riktigt klokt!

Billy trodde jag var halt igår.
Han hade stelnat till så himla mycket efter att inte blivit riden på ett par dagar att han kändes riktigt krasslig. Men efter ett tag gick det ur honom och han jobbade på över förväntan!
Förhoppningsvis går han också bra idag, förutsatt att jag minns banan denna gång, haha!





Kommentarer
Anonym

Här blir det ingen chipspåse!! Här håller vi tummarna:-) Heja!!!

Mamma

2010-11-05 @ 19:53:14


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0