That's it.

DET KOMMER BLI FÄLTTÄVLAN.

JÄKLAR vilken rolig gren =D
Banan idag var heeelt otrolig, så välskött och med fantastiska hinder.
Ryttarna var lite blandade, alla var såklart duktiga och modiga, men en del ekipage verkade inte
riktigt klara för uppgiften vilket resulterade i en hel del stopp - men bra jobbat i alla fall!
Jag såg två omkullridningar, på samma hinder (!), som såg ganska otäcka ut, men ryttarna
klarade sig hyffsat bra och hästarna verkade bara ha blivit skärrade.

Jag vart så grymt inspirerad och hejjade nog på mest av alla, haha!
Under våren började ju ett visst intresse för Dressyr växa inom mig, även om jag aldRig hann starta
någon tävling med Kenny. Jag har kollat in motståndet lite på tävlingar ändå, och vi hade klarat oss
rätt bra! Terräng har ju alltid jag och Kenny ä l s k a t, men efter hennes skada för tre år sedan vågade
jag ju inte riskera fler terrängritter. Det skulle vi börjat med nu i sommar också...

Fälttävlan ska jag absolut rida med min nästa häst - den jag tar med mig hem från Irland.

Jag gillar fortfarande banhoppningen liiite mer, men man måste ju inte välja antingen eller =)

Min lilla digitalkamera fick jobba idag - den skötte sig helt ok, men när man är på hästtävling
så vill man ju verkligen ha en systemkamera alltså...









Världens fränaste hinder!

Jag SKA hoppa det någon gång - även om mamma sa att hon kommer blunda och skrika då, haha!



Min älskade mammi köpte en jacka till mig idag på tävlingarna också!
Vi har funderat ett tag på vilken slags jacka som är allra bäst att ha på Irland, och kommit fram till
att en lagom tjock, totalt vind- och vattentät skulle vara det ultimata.
En vaxad jacka, typ Barbour är det vi tänkt köpa.

Men så idag på tävlingen snubblade vi över en så snygg vaxad jacka från Schockemöhle Sports!
Den är brun, vilket ju passar bättre till mina nya hjälm, och lite mer ridvänlig än Barbourjackorna.
Så självklart var jag helt såld!
Originalpriset låg en bit över 2000kr, men den var på rea eftersom den är från förra kollektionen,
så det var bara att tacka och ta imot!
Tack mamma ♥

Jag har försökt leta upp en bra bild på nätet, men dem jag hittat är inte bruna, så ni får
se de lite muppiga bilderna vi tog när jag provade (eftersom butiken inte hade någon spegel med sig).

Inte helt smickrande bilder, tar bättre en annan dag!

Hehe, nu är snart min Herrgårds/Country Living-outfit fulländad med nya jackan, hunterstövlar och
vår landrover. Det fattas bara lite lera, en häst och lite höstmiljö - sedan kan jag vara covergirl, haha!


Kommentarer
Linn Skjetne

det sista hindret är ju sjukt :O

2010-08-28 @ 18:51:39
URL: http://linnskjetne.blogg.se/
Sabina Borenius

sv: Ja det lyfter verkligen hela ens självförtroende :D När åker du till Irland? :)

2010-08-28 @ 23:33:34
URL: http://ronda.blogg.se/
Denise

vilket sjuukt hinder det sista!! uuusch. haha. det måste va super kul med fälttävlan men samtidigt är det läskigt eftersom hinderna sitter fast.

2010-08-29 @ 00:20:55
URL: http://denisemarklund.blogg.se/
Lisa

Vilka bra bilder! Och sista hindret var ju helt galet..!



Jackan är SKITSNYGG!

2010-08-29 @ 13:27:54
URL: http://lisasfanclub.blogg.se/
Matilda

Riktigt snygg jacka! Verkligen!



Dina bilder var btw väldigt fina för att endast vara tagna med en vanlig digitalkamera :)!

2010-08-29 @ 15:02:38
URL: http://matildajohanssons.webblogg.se/
marie

OMG!! Trädhindret var ju helt underbart !! Har du sett ansiktet i trädet precis under hästens sadelgjord ??

2010-08-29 @ 21:49:05
URL: http://flaret.blogg.se/
Klara Hovstadius -Tävlingsryttare med världens finaste ponny

Trädet verkar obehagligt att hoppa, annars verkar det kul!:)

2010-08-30 @ 22:17:20
URL: http://klarahovstadius.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0