Segersjö Dagarna!


Idag ska jag släpa med mina föräldrar och kolla på en- och trestjärnig fälttävlan i Segersjö!

Det ska bli riktigt spännande faktiskt. Jag har inte varit och sett på fälttävlan sedan tvåan på gymnasiet
när vi annordnade enstjärnig på skolan.
Meningen var ju faktiskt att jag skulle börja med fälttävlan när jag fick min älskade Kenny - det var man ju i princip tvungen att göra om man köpte en Irländare =)
Vi påbörjade specialidrott fälttävlan när jag började på Plönninge, men det gick inte så jättebra.
dressyrträningarna var det programträning som gällde, och eftersom Kenny var så outbildad fick hon
prestationsångest och blev jättestressad av att utförar rörelser i ett visst mönster istället för när hon var redo för dem. Som ni kanske förstår ville jag inte utsätta henne för det utan slutade med att träna dressyr på skolan. Terrängträningen fullkomligt älskade hon, men jag var ju väldigt oerfaren och blev lite osäker ibland. Kenny trodde ju alltid att hon ägde banan och skulle hela tiden vinna över de andra hästarna, så vi hade alltid ett jäkla tempo och hon hoppade skyhögt över alla hinder! Jag tränade terräng för Johan Lundin (och Tina ibland) och han tyckte att Kenny var fantastisk, men livsfarlig. Han fick mig att svära på att aldrig tävla mer än enstjärnigt på henne eftersom hon var 'för' modig. Han menade att det var tur att hon var så hinderklok, "för den där hästen stannar fan inte!", haha! Det var därför han inte ville att vi skulle rida för höga klasser, för även om vi skulle klara det galant upp till de svåra klasserna, så kommer hon inte stanna - ens om hon skulle behöva, och det kan bli farligt. Jag har dock alltid sett det som en fördel att hon varit modig,
jag älskar hennes vilda Irländska hjärta!
Banhoppningen ägde vi, haha - så det blev det som vi satsade helt på sedan, som ni kanske vet, och det
slutade med att jag tog studenten med ett MVG i specialidrott Hoppning istället =)



Ja, nu vet ni lite om min korta fälttävlanskarriär ;)

Jag hoppas kunna ta lite bilder vid Segersjö idag, dem får ni se ikväll i så fall!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0